آلپ تکین و باد قسمت دوم / The Alptekin and Wind Episode 2

آلپ تکین و باد / قسمت دوم
... باد همین طور که آلپ تکین را با خود جهت آشنا کردن با افرادی می برد که قبلا با آنها هم صحبت کرده بود، گفت : (( تو باید هدفی را در زندگی دنبال کنی ، بگو چه هدفی برای آینده خود داری؟ )) آلپ تکین: (( هنوز هدفی ندارم.)) باد: ((باید انتخاب کنی، داشتن هدف است که در زندگی انسان را امیدوار نگه می دارد ، زنده نگه می دارد، هر چقدر هم زمانی فکر کنیم به هدف خود نرسیده ایم در اشتباهیم ، چون هدف هایمان همیشه ما را تغییر می دهند و این ثمره اصلی آنها است.))
باد سپس رو به آلپ تکین گفت : (( تو را ابتدا با سلطانی آشنا خواهم کرد که هم نام* توست.))
آلپ تکین هیجان زده پرسید: (( یعنی نام او هم آلپ تکین است؟))
باد گفت: (( آری و من با او هم سخن گفته ام.))
سپس از میان ابر ها خارج شدند و به سرزمینی رسیدند، باد به او پسر بچه ای را نشان داد که غمگین ایستاده و به آبی که از رودی می گذرد، نگاه می کند.
آلپ تکین به باد گفت : (( تو گفته بودی مرابا یک سلطان آشنا می کنی؟سلطانی که هم نام من است. این که بچه است؟)) باد گفت: (( این زمانی است که من برای اولین بار با او صحبت کردم ، او در میان آن همه دوستش و مردمان شهرش همیشه خود را تنها احساس می کرد ، او افکار بلندی داشت ، مثل تو.)) آلپ تکین گفت: ((یعنی من هم می توانم در آینده یک سلطان شوم؟)) باد گفت: (( هر آنچه که می خواهی می توانی در آینده به آن دست یابی. هر چه که بخواهی در نتیجه نیرویی تو را به آن خواهد رساند و تو در نهایت می فهمی که به هدفت رسیده ای.))
باد گفت : (( می خواهی تو را ببرم ، به آینده اش و ببینی چطور سلطانی شده است؟ ))
آلپ تکین قبول کرد و باد او را به زمان سلطانی آلپ تکین برد.
باد گفت : (( آلپ تکین ، توانست با تکیه به هدف خود در نهایت یک قلمرو طولانی را از فارس تا هندوستان و از قره قوم صحرا تا دریای عمان به کنترل خود درآورد و به قلمرو ترکان اضافه کند.))
آلپ تکین به باد گوش می داد . باد ادامه داد: (( اکنون چطور؟ هدف خود را انتخاب کرده ای؟ ))
آلپ تکین پاسخ داد: ((آری ، فکری در ذهنم دارم.))
باد گفت : (( پس در این مدت که تو هدفت را به من بگویی، بیا تا پیش شخص دیگری تو را ببرم. ))
#ادامه_دارد
👤نویسنده: یاشار کرمی
@Eminentidea
*
سلطان آلپ تکین یا به فارسی آلپ تگین بنیانگذاز سلسله غزنویان است.

Comments

Popular posts from this blog

The Grudge Of Panahi Season 2 Episode 6

کینه پناهی فصل سوم قسمت اول / The Grudge Season 3 Episode 1

کینه پناهی فصل سوم قسمت سوم The Grudge Of Panahi Season 3 Episode 3